Ik heb jullie zooooveel te vertellen! - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Inès Graumans - WaarBenJij.nu Ik heb jullie zooooveel te vertellen! - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Inès Graumans - WaarBenJij.nu

Ik heb jullie zooooveel te vertellen!

Door: Inès

Blijf op de hoogte en volg Inès

12 Februari 2014 | Curaçao, Jan Thiel

Bon Dia lieve allemaal!

Hoe gaat het daar met jullie? Hier eindelijk mijn reisblog!!! Misschien een beetje laat, aangezien ik al twee maanden hier op Curaçao ben, maar beter laat dan nooit toch? Zoals jullie weten loop ik stage bij Papagayo Beach & Lounge Resort. Het resort ligt in Jan Thiel en heeft 75 villa’s en 5 Royal Suites. De Royal Suites zijn echt heeeel mooi, hebben allemaal een eigen zwembad en zijn ingericht door Jan des Bouvrie. Ik ben werkzaam achter de frontoffice, maar doe ook veel andere dingen. Buiten de standaard receptiewerkzaamheden maken wij bijvoorbeeld ook de villa’s klaar. Als de Housekeeping schoongemaakt heeft, checken we de villa’s en zetten we de laatste puntjes op de i. We plukken mooie bloemetjes en leggen deze in de villa’s net als foldertjes, schoonmaak- en boodschappenpakketten. Ik woon achterop het resort samen met Lotte en Suzanne naast de kantoren van de managers, Housekeeping en naast de Chefkok van het restaurant. We hebben alle drie een eigen kamer met airco en delen de woonkamer met keuken en badkamer. Gelukkig hebben we warm water (voor degene die mijn ochtend ritueel kennen, is dat toch wel erg fijn!!!), wat hier voor veel mensen niet vanzelfsprekend is.

Ik zal bij week één beginnen aangezien ik er nog niet aan toe was gekomen, omdat het hier zo onwijs geweldig is! De vlucht ging goed en duurde 10 uur… wat een luxe heb je bij KLM. Corendon en Transavia zijn er niks bij!! Eenmaal opgestegen kwam er al meteen een stewardess langs die aan me vroeg wat ik wilde drinken. Ik bestelde een drankje en pakte ondertussen mijn portemonnee. De stewardess keek me nog al vreemd aan en zei: “u heeft al betaald hoor, gedurende de gehele vlucht kunt u onbeperkt drinken”. Nou… dat laat ik me geen 2x zeggen haha. De maaltijden waren prima en ik kreeg zelfs ook een lekker ijsje en borrelnootjes tussendoor. Ook kwamen ze koptelefoon oortjes, een dekentje en kussen lang brengen (waarvan ik later hoorde dat ik die eigenlijk niet mee had mogen nemen haha oeps… despensa KLM). Tijdens de vlucht heb ik de film ‘Hoe duur was de suiker’ gekeken en vooral veel muziek geluisterd zodat ik de huilende baby naast me niet hoorde. Toen ik de luchthaven uit liep, zag ik meteen een grote man staan met een bordje waar Papagayo Resort en mijn naam op stond. Die grote man is Tigre (onze vaste taxichauffeur) en echt onwijs aardig. Tijdens de rit naar het resort heb ik mijn ogen uitgekeken en gezellig met hem gepraat. In Nederland had ik al wel gehoord dat rijden in Curaçao heeeel anders is. En dat is alles behalve gelogen…aan twee ogen heb je niet genoeg!!! Er zijn weinig tot geen regels in het Antilliaanse verkeer. Iedereen toetert hier en voorrang verlenen aan rechts bestaat niet. Knipperlichten worden alleen door toeristen gebruikt en er zijn veel mensen die met een slok achter het stuur kruipen (kruipen… omdat ze niet meer normaal kunnen lopen haha) oké dat is wel een beetje overdreven. Als je genoeg afstand neemt van je voorganger, dan gaat het eigenlijk allemaal heel vanzelf. Het autorijden gaat me hier tot nu toe goed af (ik ben nu zo hard aan het afkloppen dat mijn knokkels er rood van zien). Sinds een paar weken heb ik EINDELIJK een eigen auto… jeeeej!! Een Subaru Leone Sedan haha (lijkt op de auto van de Flintstones). Het is een automaat en hij is echt afschuwelijk lelijk (zie foto, dan weten jullie dat ik niet lieg haha). Maar… hij rijdt!!!... en is bij de voorgaande bestuurders nog niet kapot gegaan (hopelijk heb ik net zoveel geluk). Een groot voordeel aan deze auto is, dat ik niet meer naar de sportschool hoef, omdat het sturen zonder bekrachtiging toch wel echt een workout is. Het parkeren was in het begin nogal wennen vanwege de mega lange achter- en voorkant, maar ieder nadeel heeft zo z’n voordeel. Volgens Suzanne passen er namelijk 3 lijken in onze kofferbak (ik ga het niet uitproberen, maar geloof het graag), want die is echt mega groot...erg handig met al mijn zooi! (ik neem altijd graag veel mee, maar dat zal jullie vast wel bekend zijn haha). Je leert hier goed vooruit kijken, vooral voor de gaten in de weg en overstekende dieren. Richting Westpunt kom je vaak leguanen tegen (mooie beesten, vooral als ze rennen haha… dan zijn het volgens Lotte net dinosaurussen en daar moet ik haar stiekem wel gelijk in geven). De meeste van jullie zullen wel weten dat het rijden zonder Navigatie echt een enorme uitdaging is voor mij, zeker omdat mijn richtingsgevoel nogal minimaal is… zelfs onder water. Ik ging laatste voor de tweede keer snorkelen bij Playa Lagun (wat echt mijn lievelingsstrand is tot nu toe). Echt intens mooi tussen twee hoge rotspartijen, super helder blauwe zee, mooie vissen met felle kleuren en speciale zoals: driehoekige vissen (smooth trunkfish), hele lange dunne vissen (atlantic trumpetfish), zeepaardjes, rare puntige vissen (spotted drum juvenile), zeeschildpannen, lionfishes, sand divers en vele andere bijzondere waarvan ik de naam niet weet haha! Het is er heel rustig, je kunt er lekker eten en het is niet zo toeristisch. Voor degene die deze kant op willen komen… ik laat het jullie graag zien!! Ik ging die dag met Chayenne, Michelle en Lotte naar Playa Lagun. Michelle en ik zijn nog een tweede keer terug de zee in gegaan en zijn toen best lang gaan snorkelen. We zwommen tussen twee rotsen door en ik was erg onder de indruk van alle mooie fel gekleurde vissen. Zo onder de indruk dat ik even vergat dat ik de andere kant op moest zwemmen, waardoor ik richting de rotsen zwom...oepsie. Gelukkig kwam ik uit eindelijk uit de stroming weg van de rotswand door als een debiel te zwemmen (wat er onwijs belachelijk uit gezien hebben). Ik moet eerlijk zeggen dat daar trouwens wel het mooiste koraal groeit. Maar wees niet bezorgd, ik zal altijd met een buddy gaan snorkelen of duiken en niet alleen (veel gezelliger)!

Maar ik merk dat ik weer afdwaal haha. Terug naar de rit in de taxi met Tigre onderweg naar het resort. Na ongeveer een half uurtje heeft Tigre me bij onze voordeur afgezet waar Angela (mijn stagebegeleidster) op mij stond te wachten. Ze gaf mij de sleutels en liet met het huis en mijn kamer zien. Mijn lieve huisgenootjes Lotte en Suzanne hadden een mooi Bon Bini (welkom) kaartje gemaakt dat op tafel stond. Even later waren ze klaar met werken en kwamen ze thuis. Ik ben met Suzanne naar de Albert Heijn gegaan (5 min. lopen) en daarna hebben we lekker gegeten en geklets. ’s Avonds kwamen Sofie (die ik al kende uit NL) en een aantal huisgenootjes van haar (Tom, Michelle en Chayenne) bij ons langs. Terwijl ik mijn koffer uit ging pakken, heeft Sofie mijn kamer opgevrolijkt door de muur te beplakken met foto’s... super leuk dushi! De eerste week hoefde ik gelukkig nog niet te werken. Ik ben toen overdag veel naar het strand geweest en met Lotte, Nadine en Julie naar Willemstad geweest. Het strand van Cas Abou vond ik echt heel mooi! Papagayo Beach Club is ook geweldig, maar dat is een heel ander soort strand (infinity pool met daarachter de zee). ’s Avonds natuurlijk gezellig op stap geweest! Op mijn 4de dag hebben Suzanne en ik ’s avonds geholpen bij een filmpremière in de Cinema’s voor de stichting Loves for Roses. We hebben die avond champagne geschonken en hapjes geserveerd… erg leuk! Heel toevallig dat het de première was van de film ‘Hoe duur was de suiker’, die ik in het vliegtuig had gezien. We hebben toen zelfs met de hoofdrolspeelster Yootha gekletst en zijn met haar op de foto geweest. De dag erna kreeg ik het geweldige bericht uit Nederland dat ik geslaagd ben voor mijn opleiding als Frontoffice Manager… jeeeeeej! Ik was best zenuwachtig en erg benieuwd naar mijn cijfers. Gelukkig niet één onvoldoende op mijn lijst, dus dat moest gevierd worden!!

We zijn natuurlijk al veel op stap, naar festivals en feesten geweest. Ik ben verschillende keren naar Wet & Wild, Cabana, Zanzibar en Cinco geweest. Ook ben ik naar de Full Moon Party geweest op Kokomo, Su’legria op de Kleine Werf met Afrojack, Franky Rizardo en Shermanology. Verder nog naar een feest met the Opposites, het optreden van Jan Smit en Cabana Beach Festival. Het feest met the Opposites was bij Bermuda. Wat was dat geweldig!! Michelle, Lotte, Suus en ik hadden gelukkig een perfect plekje aan de zijkant van het podium veroverd. Super dichtbij en hier werden we niet plat gedrukt of omver gestoten door iedereen (op de filmpjes kunnen jullie goed zien hoe het er aan toe ging… Echt bizar!!) Samen met Sofie en Michelle ben ik de VIP binnen gekomen (nou ja… gesneaked, want we hadden geen bandje) en zijn we op de foto geweest met de Opposites. Na het liedjes Thunder en Licht Uit draaide ze de rest van de avond alleen nog maar hardstyle (wat ik alles behalve vervelend vond natuurlijk haha). Full Moon is ook echt heel gaaf!!! Mijn eerste keer Full Moon waren we vrij laat, omdat sommige van ons avonddienst hadden. We moesten daarom de auto op een extra parkeerplaats parkeren een stuk verderop. Vanaf daar reden er pendelbusjes naar het terrein. Sofie, Michelle en Tom waren er al en we hebben met hen een geweldige avond gehad! Uit eindelijk nog een kleine vuurwerkshow en toen weer naar huis, want de volgende dag moest er helaas weer gewerkt worden. Su’legria was echt AWESOME! Suus, Lotte en ik gingen met Sofie en Lisa naar het festival terrein wat de Kleine Werf heet. Dat is echt onwijs groot en het leek wel alsof heel Curaçao daar aanwezig was. Veel gedanst en plezier gemaakt met onze lieve collega Marloes, haar vriend en nog een aantal andere gezellige mensen. Toen Afrojack aan het draaien was begon het ineens te stortregenen. In december en januari (nu gelukkig niet meer) was het regenseizoen hier in Curaçao en viel het soms ineens met bakken uit de lucht (gelukkig vaak maar voor 2 min). Aangezien er niet echt een mogelijkheid tot schuilen was waren we allemaal flink doorweekt (wat we stiekem totaal niet erg vonden, want dat maakte het eigenlijk nog leuker). We gingen helemaal los en hebben de grootste lol gehad!! Toen zijn we richting huis gereden en om half 5 ’s nachts hebben we lekker pasta gegeten (het geniale idee van Lotte en het smaakte beter dan ooit haha). Een feest om nooit te vergeten!! Cabana Beach Festival was ook echt onwijs gaaf. ’s Middags ben ik al op tijd met Lotte, Tom en Sofie naar het strand gegaan. We hadden een groot bed gehuurd waar we lekker op lagen te zonnen. In de loop van de middag werd het steeds drukker en de muziek steeds harder. Lekker gegeten op het strand en daar kleren over onze bikini aan getrokken. ’s Avonds brak het feest los!! Met onze blote voeten in het zand lekker gedanst en ons stiekem een beetje misdragen met Polar emmers op ons hoofd en best wel heel veel drankjes. Moet kunnen toch? Behalve alle geniale en onvergetelijke stapavonden in de discotheken hier, was er nog het optreden van Jan Smit. Omdat het bij Papagayo Beach Club was hadden Lotte, Suus, Anouk (collega stagiaire) en ik gratis kaartjes gekregen van het resort. Na veel dansen en lekkere drankjes nog op de foto geweest met Jan Smit en toen te voet terug naar huis (wat eerlijk gezegd best tegen viel). Je moet namelijk een vrij stijle berg op lopen naar het resort en die leek die avond nog veel stijler. Hoe zou dat nou toch komen haha?

Het lijkt nu misschien alsof ik alleen maar aan het feesten ben… wat stiekem ook wel een beetje zo is, maar ik werk ook wel veel. Laatst moest ik 9 dagen achter elkaar werken. Ach wat hebben we het zwaar haha. Het viel mee, maar is toch best vermoeiend vanwege de warmte. Ik begrijp nu waarom de meeste mensen hier zo sloom zijn haha. Gelukkig kan ik me hier heeeeeel goed aan aanpassen. Ondanks dat gaat de tijd hier echt heel snel… de dagen vliegen voorbij!!
Terug naar mijn tweede week! Toen begon ik echt met stage. Op mijn eerste werkdag kreeg ik ’s morgens een rondleiding over het resort van mijn stagebegeleidster Angela en mocht ik meelopen met de Technische Dienst. Onze monteur Robbie liet mij de stoppenkasten zien en legde me een aantal dingen uit over het resetten van de internet routers, porchdeuren etc. ’s Middags heb ik op de receptie meegekeken met collega’s en veel geleerd. Ik mocht in de golfkar het resort verkennen (lekker lui, hoefde ik niet te lopen). Het was de eerste dagen al erg druk bij de receptie, aangezien we iedere dag voor 100% vol zaten i.v.m. de kerstvakantie. Dit had voor mij zo zijn voor- en nadelen. Er was niet echt tijd om mij stap voor stap in te werken, maar door veel te vragen en door gewoon te doen leerde ik snel al best veel. In mijn derde week had ik gelukkig minder tussendiensten, waardoor ik ook kas had en zelf moest openen en sluiten. Dat vond ik best spannend aangezien ik nog nooit met iemand had meegelopen die om 7.00 uur moest openen of om 23.00 uur afsloot. Gelukkig had mijn lieve collega Marloes alles van te voren super goed uitgelegd en staat alles goed beschreven op de shiftlijst. Yes, I did it!! Viel eigenlijk allemaal best wel mee, maar ik zou mezelf niet zijn als ik me niet een beetje druk zou maken of zou stressen haha.

Ik heb dit jaar natuurlijk een speciale kerst en oud en nieuw gehad. We hadden in ons huis een kunstboom opgezet en alles leuk versierd. In die week ben ik ook met Sofie en haar huisgenootjes naar Aloha geweest. Ik heb toen een dagje met hen op Mambo Beach gelegen en kerstfoto’s gemaakt in de zee met kerstmutsen op. Suzanne, Lotte en ik hadden afgesproken dat we voor elkaar een cadeautje zouden kopen en een gedichtje zouden schrijven. Op kerstavond hebben we die uitgepakt en voorgelezen. Dat was echt super gezellig en bracht me echt in de kerstsfeer (nooit verwacht dat ik die zou hebben in 30˚C… maar het is stiekem toch gelukt). Eerste en tweede kerstdag moest ik helaas werken, maar ondanks dat hebben we ons op de receptie ook goed vermaakt met een rendierengewei op ons hoofd en het rondbrengen van kerststollen naar alle villa’s. We kregen een cadeaubon van Aloë (autoverhuurbedrijf waar we mee samen werken) van 50 gulden bij de Burgerbar. Die moet ik nog steeds gaan verbrassen, maar dat zal niet lang meer gaan duren haha. Ook hebben we van Papagayo een kerstpakket gehad. Een lekkere fles Prosecco (die was natuurlijk diezelfde avond al op) en een bioscoopbon!! Oudjaarsdag was ik alleen vrij. Lotte en Suus moesten helaas werken, dus ik ben lekker gaan tannen op het strand bij Zanzibar waar enorm veel 100.000 klappers afgestoken werden en keiharde nitraten (sorry broertje, maar die waren echt nog veel harder dan jou Cobra 6 klappers). Toen Lotte en Suus thuis waren van het werk hebben we lekker gegeten, ons opgetut en zijn we naar Wet & Wild gegaan (waar we van te voren al kaartjes voor gekocht hadden). Bij de ingang kreeg je een lichtgevende beker waar je de hele avond onbeperkt drinken mee kon halen...ja wel, jullie lezen het goed ONBEPEKT haha. Heel bijzonder om aan het strand naar vuurwerkshows te kijken in de warmte!! Echt een onvergetelijke oud en nieuw. De volgende ochtend was alleen iets minder, want ik moest op 1 januari een ochtenddienst werken. Stiekem met een best wel dikke kater, maar gelukkig werkte ik die dag samen met Marloes en door de drukte was het zo half 5. Er checkte die dag namelijk super veel gasten uit en jammer maar helaas voor mij wilde de meeste ook opgehaald worden met de golfkar. Op zich fijn om rond te rijden en af te koelen door een lekker windje, alleen jammer dat ik die loei zware koffers niet uit zichzelf op de golfkar springen (misschien iets voor het beste idee van NL…) Nu moest ik ze er namelijk op tillen en het bukken maakte me een beetje misselijk haha oeps… hoe zou dat nou toch komen??

5 januari was voor Lotte, Suus en mij echt een baaldagje, want het was fuikdag en wij moesten werken. Fuikdag is één van de gaafste feesten op Curaçao. Iedereen vaart op boten naar het Spaanse Water om daar vervolgens helemaal los te gaan. Maar goed… dat hebben wij helaas moeten missen, dus een goed excuus om volgend jaar januari terug te kunnen naar dit geweldige eiland!! MWAHAHA

Ik heb het hier gelukkig echt super naar mijn zin. Natuurlijk mis ik mijn lieve familie en vrienden wel, maar maak hier zoveel gave dingen mee!! Ik heb laatst een super chille duik gemaakt (gelukkig 100x beter dan de eerste). Eind december gingen we met collega’s van de receptie een introductieduik maken bij Scooba Lodge. Voor mij was dit de eerste keer en niet echt een succes, aangezien er van alles mis ging… ik in paniek raakte en uit eindelijk begon te hyperventileren (wat onder water nogal vervelend is… zeer zacht uitgedrukt haha). Na verschillende mislukte pogingen, ben ik uit eindelijk maar terug gezwommen, zodat de rest niet op mij hoefde te wachten en verder kon (ik voelde me nogal bezwaard tegenover mijn collega’s en had niet de tijd om rustig te worden). Gelukkig ben ik een paar weken terug voor de tweede keer gaan duiken en dat ging echt super super goed!!! Ik ben achteraf zoooooo blij dat ik nog een keer ben gegaan. Het was echt een super ervaring!! Omdat het andere meisje waarmee ik zou gaan duiken niet meer mee ging, kreeg ik één op één les van een super chille instructeur (eentje die gelukkig alles behalve gehaast was en me niet aan mijn naar beneden trok). ’s Morgens vroeg kwam de duikinstructeur mij ophalen bij het resort. We reden samen in zijn auto naar Scooba Lodge waar we de duikspullen op gingen halen. Hij legde me uit hoe ik de zuurstoffles, slangen en meters aan mijn vest moest bevestigen (stap 1 wat je leert als je je PADI gaat halen). Dat was erg leuk om te doen en hij stelde me echt op mijn gemak. Na alle signalen en tekens herhaalt te hebben was het tijd om het water in te gaan. Eerst gingen we in het ondiepe onder water om te oefenen. Om mijn ademhaling rustig te krijgen (wat voor mij nogal een hele opgave was, aangezien het zooo onnatuurlijk aanvoelt) stelde hij voor dat ik op zijn tempo mee probeerde te ademen. Dat werkte gelukkig en we zakte verder naar de bodem. Hij pakte een steen en gooide die weg, maar door de stroming onder water kwam deze als een soort boemerang terug. Erg gaaf en door zijn grapjes en trucjes vergat ik bijna dat ik aan het duiken was en werd ik rustig. We deden een aantal oefening zoals: het leeg maken van je bril onder water en hoe je je zuurstofmasker weer in moet doen (zonder een slok zout zeewater binnen te krijgen). Toen ik dat eenmaal onder controle had, gingen we echt dieper de zee in. Ik heb daar echt hele mooie en bijzondere vissen en koraal gezien. De gekste vormen, kleuren en hij liet me zien dat het koraal echt leeft. Je ziet veel spirobranchus giganteus (christmas tree worms) die naar binnen schieten als je er zachtjes aan voelt. Ook deed hij een aantal trucjes onder water: koprollen, een soort van grote luchtbellen uitademen in de vorm van een donut (zoals je ook rondjes kunt blazen met sigarettenrook) en andere gave dingen. Het was echt een super ervaring en ik ben echt heel blij dat ik de tweede keer met hem was en het toen zo goed ging! Ik wil graag mijn PADI (open water duikbrevet) gaan halen en nog vele andere duiken maken. Ik hoop alleen wel dat mijn oren de volgende keren beter mee werken. Ik ben namelijk ruim een week doof geweest (en nee… niet Oost-Indisch doof). Gelukkig heb ik nu wel het perfecte medicijn gevonden voor dicht zittende oren: drink veel Grey Goose Peer (Greetje!!!), ga stappen, slaap maar twee uurtjes… en je hebt er geen last meer van.

Ik geniet echt iedere dag van alle mooie dingen om me heen. Alles is hier zo anders! Je ziet hier echt de mooiste dieren en planten. Veel verschillende mooie bloemen en bomen (vooral Palmbomen en Bougainvillea in alle kleuren). Ook zie je overal salamanders en hagendissen die weg schieten als je voorbij komt lopen, maar ook veel leguanen, gekko’s en prachtige vogels. Laatst was ik vergeten om een handdoek over de boodschappenpakketten in de golfkar te leggen en toen ik terug kwam zaten er een aantal fel gele Troepiaal vogels (barika hel) het brood en de banen op te eten. Ook zie je hier best veel kolibries (echt heel mooi groen glimmend van kleur). Maar er zijn ook veel minder chille beesten. Er zitten hier echt ongelooflijk veel kleine muggen die je bijna niet ziet en overal prikken zodra ze de kans krijgen. Laatst zat er eentje in mijn klamboe en die had me zo vaak gestoken dat ik een heel Christoffelgebergte op mijn been had. Ik ben ook al een schorpioen, slang en duizendpoot tegen gekomen. Toen ik aan het werk was belde gasten naar de receptie om te vragen of er iemand kon komen om de schorpioen weg te halen. Ik ben toen met een collega van het restaurant naar de villa gegaan (wel met een tang zodat hij onze vingers er niet af kon sabbelen). En… ik heb al een paar keer een kakkerlak gezien. IEWWW de meest vieze beesten ooit! Je hebt hier ook hele kleine miertjes met een zwarte kop en rood lichaam. Ik had zo’n mierennest in mijn airco waar ze uit gekropen kwamen en werd dus wakker met een heel welkomstcomité in m’n bed. Gelukkig ben ik sinds vorige week verhuisd naar een grotere kamer en heb ik er geen last meer van!!

Buiten de mooi natuur heb ik hier ook al veel celebrities gespot, waarvan er ook veel op ons resort verblijven. Zo waren Irene Moors, Afrojack, Jandino, Jos Verstappen, Quintino en een aantal andere beroemdheden (Marco Bakker, Willeke van Ammelrooij etc.) op Papagayo Resort. Iedere vrije dag voelt hier als vakantie. Na twee maanden ben ik inmiddels aardig geacclimatiseerd. Alles is hier zo anders. Tanken bijvoorbeeld, maar ook de manier waarop wij onze stagevergoeding hier ontvangen. Iedere maand krijgen we een cheque waarmee we bij de bank contant geld kunnen innen. Overmaken kost namelijk teveel administratie werk (aangezien ze ons dan moeten registreren bij de bank etc. en wij stagiaires na een half jaartje weer weg zijn). Je kan waarschijnlijk het levensmotto er al uihalen… alles mag en zo min mogelijk werk… chill, relax, no stress. Ik stress al veel minder dan in Nederland (daar is het immers veel te warm voor haha). Dat is wel echt heerlijk moet ik zeggen!! Ook hebben we hier een best slechte internetverbinding. Heel soms kan je series kijken, Skype, Whatsappen, zonder dat hij stoort, maar over het algemeen duurt het 10.069.345 jaar voordat je iets kunt downloaden etc. Ik heb nog geen Chippie (Antilliaanse simkaart) dus kan alleen Whatsappen als ik WiFi heb. Soms wel lekker rustig, maar onhandig als je elkaar zoekt met stappen etc. De zon gaat hier ook super snel onder. Op het filmpje zie je ‘m zakken in de zee (binnen 2 minuten is hij al onder… echt bizar). Verder lachen we ons vaak dood om de vreemde kleding (mode uit het jaar nul…. eerder 50 v.Chr haha), de manier waarom sommige mensen hier dansen (vooral het billenshake) en vele andere hilarische momenten.

Ik zal gaan afronden en de rest voor in mijn volgende verslag bewaren. Anders duurt het echt een eeuw en vrees ik dat sommige van jullie al in slaap gevallen zijn. Mijn volgende verslag zal niet pas over twee maanden zijn hoor haha. Als ik een bij-kom-momentje of uit-kater-dagje heb, zal ik een nieuw verslag typen. Een korte samenvatting van wat ik allemaal nog gedaan en meegemaakt heb. We zijn uit eten geweest bij de Pontjesbrug en bij de Kleine Wereld. Verder ben ik gaan BBQ-en op Playa Lagun met Sofie, Lotte, Suzanne, Tom en hun nieuwe huisgenootje. Een paar weken geleden zijn we op excursie geweest naar onder andere Roi Rincon (een zoetwater beek) met een super leuke gids. Die ons vertelde dat er zelfs nog wijken zijn in Curaçao zijn waar de lokale bevolking geen stromend water heeft en dat die mensen met jerry cans naar Roi Rincon komen om water te halen. Verder zijn we die dag naar de zout pannen van Jan Kok geweest waar we veel flamingo’s gezien hebben, langs Williwood gereden en we zijn naar Boka Ascencion (hele mooie plek met veel schildpadden) en Nena Sanchez (huis en galerij met hele kleurrijke kunst) geweest. Verder ben ik nog naar Saint Tropez geweest. En tot slot… waren Lotte, Suzanne en ik laatst twee dagen met z’n drieën vrij. Aangezien dat bijna nooit voor komt, hebben we besloten dat we daar extra van gingen genieten en toevallig kregen we ook net Stufi!! Jeeeej. Lotte, Suzanne en ik hebben veel wisselende diensten en zijn dus altijd om de beurt vrij. Dat is wel erg jammer! Maar goed… we gingen ons zelf dus extra lekker verwennen. Op naar Baoase!! Baoase is echt een paradijs en niet te vergelijken met welk ander strand dan ook. Alles is er heel relaxt, chill en je wordt er behandeld als Maxima. Een privé Beach Butler komt vers fruit, hapjes en drinken brengen. Toen we gezwommen hadden en terug bij onze bedjes kwamen, had hij ze zelfs opnieuw opgemaakt… wat een service!!! Dat was echt een heerlijke dag, op het verbranden en de rekening na dan (deep tanning olie was toch niet zo’n goed idee haha). Mijn to do list en andere verhalen zal ik voor het volgende verslag bewaren. Bedankt voor de kaartjes dushi’s!!! Echt heeeeel lief… Masha danki! Vind het echt leuk om post te krijgen en mochten er meerdere mensen zijn die mij blij willen maken, mijn adres is:

Papagayo Beach & Lounge Resort
t.a.v. Inès Graumans
Jan Thielbaai z/n Willemstad
Curaçao Dutch Antilles

Laat me weten hoe het allemaal in Nederland is en of jullie nog iets meegemaakt hebben. Dat vind ik namelijk leuk om te horen! Hoop dat alles goed gaat!! Zie voor foto’s en filmpjes mijn album op deze reisblog.

Veel liefs,
Inès

  • 13 Februari 2014 - 07:31

    Ellen:

    Heey meisje,

    Wat een geweldig verslag !!!
    Ik kan nu echt bijna niet meer wachten !!! Nog 2 weekjes en dan kun je ons al dat moois laten zien en kan ik je eindelijk weer lekker knuffelen !!
    Kom maar op met het volgende verslag !!

    Dikke kus, mama

  • 13 Februari 2014 - 14:00

    Papa:

    kei goed verslag schat.
    en fijn om te lezen dat het je goed gaat daar.
    geniet er nog maar ff van je bent zo weer thuis.
    XXX papa

  • 13 Februari 2014 - 14:53

    Gaby:

    Lekker ding! Ik mis je muchhoosss!!!!!! XXXXXX

  • 13 Februari 2014 - 22:17

    Tien:

    Hoi moppie,

    Leuk verslag en goed in elkaar geschreven.
    De enthousiasme straalt er vanaf, super.
    Geniet nog lekker van de maanden die nog komen gaan.

    Dikke knuffel xxx
    Tien

  • 14 Februari 2014 - 10:21

    Jan:

    Hey lievelingsnichtje!!!!!

    Wat een superleuk verslag!
    Je kunt altijd nog schrijfster worden als je al die leuke dingen beu bent......

    Have fun!

  • 16 Februari 2014 - 10:06

    Eric Gils:

    Wat een leuk verslag. En als je het naar je zin hebt had ik niet anders verwacht. Geniet er nog maar van want het is weeral voorbij voor dat je het weet.

    Gr. Eric.

  • 16 Februari 2014 - 11:58

    Stephanie & Jo:

    Ien, zeeuwse grutto.
    Volgende keer wat minder lang type;) jeetje je kan wel schrijfster worden!!!
    Veel succes en veel plezier en we zien je hopelijk over een paar maandjes weer in het mooie Zeeuwse

    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Jan Thiel

Inès

Actief sinds 31 Jan. 2014
Verslag gelezen: 895
Totaal aantal bezoekers 4661

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: